29 Haziran 2012 Cuma

"Haziranda ölmek" isimli.

"Hasan Bülent Korkmazgil, göğsünü gere gere Haziranda ölmek zor dedi.
Göğsünün içinde kalbi güm güm atmıştı sevdikleri için.
Haziranın en uzun gününün bitiminde ölmeyi bekleyecek, Nazım'ın ölüşünü seyredecekti ki Haziranda ölmek zoru kusursuzca söylemek ona yakışacaktı böyle.
Turgut Uyar çıkıpta "Ve bizim bir haziranımız bir yıl kadar yetecektir dünyaya" demişti belki ağlaya ağalaya yazmıştı böylesine bir dizeyi. Yazmıştı ama, birinin Haziranına, biri için, biriyle yazmıştı.
Oturdum düşündüm Haziranlı tüm mısraları, dizeleri sonra;
Bence Haziran yılın en uzun gündüzlerine denk geldiği için değerliydi, Haziran değerli değil ekinoks mu değerliydi aceba?
Bu yazıda duygusal başlayıp bok biten, Haziranın anlam ve öneminin coğrafik bir şekilde açıklanışının hazzıydı; çoktu, netti; çok netti."
Beyza Zeynep AĞIRSOY
(Çılgınlar gibi.)

2 yorum:

  1. haziran en sevdigim insanların toprak oldugu bir ay. nazım mesela. sevmiyorum haziranı. hüzüne boguluyorum. üzüntü getiriyor bence insana. kayıpların ayıdır haziran. bu yüzden kıymetlidir zannımca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanrı'nın bana yaptığı en kral şaka: "Sen haziranda doğacaksın!"
      İnsanlar ağlamış; ben doğmuşum.

      Sil