14 Temmuz 2012 Cumartesi

Olmuştuk

-Biz böyle değildik.
-Ben hiç kimseyle 'biz' olmadım.

'Biz olmak.'
Ben ve sen, o uzun koridorlu evinin kapısını açtığında suratıma çarpan güven kokusuyla biz olmuştuk.
Sen ve ben, o gündüz gibi parlayan ışıkların altında, nefesini suratımda hissettiğim için, bütün sokak lambalarını söndürecek kadar parladığında, biz olmuştuk.
Belin ağrıdığı için, eğilip çözülen ayakkabı bağcığını bağladığım zaman, biz olmuştuk.
En yakın arkadaşlarıma 'tehdit' gözüyle baktığın için, biz olmuştuk.
Aynı insanlardan nefret edebilmenin tesadüfüyle, biz olmuştuk.
Müzik dinlemeden otobüse binemediğimizden de, biz olmuştuk.
Gözyaşlarım dizlerine döküldüğü için, biz olmuştuk.
"Sesini duymadan uyuyamıyorum." diye ağladığımda, biz olmuştuk.
Yumruklarım kapıları kırıp, duvarlarda morarıp, havayı dövdüğünde;
Dizlerim yerlere çöküp, gözlerime dayanıp, bağlarını çözdüğünde;
Kollarım kapılara dayanıp, destekler arayıp, sarmalamayı özlediğinde;
"Merhaba sevgilim. Sen ve ben, ikimiz, bu ayrı ayrı zamanların hepsinde, özenle, bıkmadan usanmadan 'biz' olmuştuk."
Ama sen bunların hiçbirini bilmiyorsun.

Sen sadece, her notasını ezbere bildiğin şarkılarda dans edebiliyorsun.
Denize girdiğinde ayaklarını göremediğin zaman yüzemiyorsun.
Gırtlak kanseri olmaktan korktuğun için, o aynı sevmediğin sigarayı günde bir buçuk paket içiyorsun, akciğer kanserinden ölmeyeceğine inanıyorsun.
Başka insanlarda öldürüyorsun kendini de, haberin yok.
Kazandığında, herhangi bir zaman, herhangi bir oyunda, iğrenç gülüyorsun.
İçip içip beni arıyorsun.
Güneşin doğuşunu hiç göremiyorsun, gündüzleri uyuyorsun.
Birini tamamlayabilmenin cesaretinden deli gibi korkuyorsun.
Çok yavaş koşuyorsun.
Bi' de beni hiç sevmiyorsun.

Beni özleme.

4 yorum:

  1. çok beğendim yazını gerçekten :)

    YanıtlaSil
  2. Biz diye bir olay yok. Sen ve o var, o kadar. Biz bir ütopya. Sadece!

    YanıtlaSil