29 Temmuz 2015 Çarşamba

ö

Sakın suratıma bakma,
ben hep yüzüme bak isterim.

Yine arkasından yürüdüğüm her adamın yüzü senin oldu
ve
kafamı çevirdiğim her yerden kahkahan yükseliyor.
Klişelerin içinde yüzsek de yüzmesek de,
bu özlemenin en saf hali,
en doruğu boğazımın.

Fotoğraflarına bakınca canım yanm-
senden duyduğum en keskin sözleri defterlere yazarken hiçbir şey hissetmemek gibi.
Geri dönmek gibi sürekli.
Sürekli geri dönmek öldürüldüğün sokaklara,
öldürüldüğün hikayeleri baştan okumak, tekrar tekrar.
Ya da en keskin baltanı özlemek ve sakladığın yerlerden çıkarıp çıkarıp yeniden sarılmak, gibi.
Ellerini, kollarını bacaklarını kesmek en sonunda da yüzünü, sokağa çıksan kimsenin seni
tanıyamayacağı hale gelene ve en sonunda aynalardan kaçmak zorunda kalana kadar.

Bunu daha ne kadar sürdürebilirim bilmiyorum.
En son ne zaman konuştuğumuzu bile hatırlayamayacak kadar zamandır
sesini duymadığım,
bir kelimesini okumadığım,
tek bir haberini bile almadığım bir insanı
herhangi bir insanı,
bundan sonra asla bir metre bile yakınına yaklaşmayacağımı bile bile,
karşıma dikilse birgün, gel dese, konuşalım,
ağzımı açacak bıçağı da evde unutmuş olurum ogün,
bunları bile bile,
bu özlemeye bıkmadan devam etse hissini ne kadar sürdürebilirim, bilmiyorum.

Özlemek
bileklerimden damarlarımı sökmek gibi,
boğazımdan soluk borumu,
ağzımdan dişlerimi,
ellerimden tırnaklarımı,
kafesimden ciğerimi sökmek gibi.
Bütün açık yaralara asit dökmek gibi
ve ateşe dokunmak gibi sonra.
Bütün aynaların üzerini örtmek ve
hiçbir şey olmuyormuş gibi hayatıma devam etmek gibi.
İçimde insanlar acı çekiyor halbuki, içimden kendimi öldürüyorum halbuki
ve yine de desibeli en yüksek kahkahayı atmak gibi.

Bir dakika ya, şunları yazsam her şeyi çözermişim gibi,
bi' gelir misin, söylemem gereken bir şey olsa, her işim hallolur gibi,
bir gece daha gökyüzüne bakarak dalsak uykuya, hah, tamam mesele buymuş başından beri, gibi
değil.
Bunlar değil.

Daha ne kadar südürebilirim, bilmiyorum.

Ama benim bir aynaya bakınca görebileceğim bir suratım olmasa bile,
sen sakın suratıma bakma,
birgün bakmak istersen,
yüzüme bak.

Ben bir yere gidemiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder